Početnički solfeggio glazbene škole s profesoricom Tihanom Penjak na Kostimiranom koncertu 2008. g.
(pogledaj album starih fotografija)
« Rujan 2015 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Imate sliku, komentar, kritiku, pohvalu... Sudjelujte u stvaranju stranica, javite se!
Učenici petog razreda imali su priliku doživjeti svoj grad na potpuno nov način kroz projekt "Stari grad kroz matematiku".
Naše putovanje smo započeli susretom s turističkim vodičem, Andreom Tedeschi.
Gospođa Tedeschi podijelila je svoje znanje o povijesti grada, arhitekturi i značajnim lokacijama koje su učenici istraživali kroz matematičke zadatke. Njezino predavanje nije samo obogatilo njihovo razumijevanje grada, već je također povezalo njihovo učenje sa stvarnim svijetom i svakodnevnim životom.
Učenici su ponovili gradivo 5. razreda kroz različite matematičke pojmove i probleme koji su se odnosili na geometriju, mjerenja, prirodne brojeve, osne simetrije i slično.
No, ono što je ovaj projekt učinilo posebnim je korištenje tehnologije kako bi se učenje proširilo izvan klasičnih metoda.
Učenici su se upustili u avanturu potrage za blagom koristeći aplikaciju GooseChase, koja je kombinirala fizičke i digitalne izazove kako bi potaknula suradnju i kreativnost. Kroz ovu aplikaciju, učenici su istraživali različite dijelove starog grada, rješavali matematičke zagonetke i izazove te otkrivali skrivene lokacije povezane s poviješću i arhitekturom grada.
Ovo iskustvo nije samo poticalo razvoj matematičkih vještina, već je također doprinijelo jačanju timskog rada, kritičkog razmišljanja i komunikacijskih sposobnosti učenika.
Nadamo se da je ovo iskustvo produbilo razumijevanje matematike i lokalne povijesti, a također i potaknulo njihovu znatiželju, kreativnost i entuzijazam prema učenju.
Također se zahvaljujemo gospođi Tedeschi koja se rado odazvala našem pozivu i veselimo se suradnji u budućnosti.
Fotografije nas i našeg lijepog grada pogledajte na linku.
Približava se Noć knjige, pogledajte program Gradske knjižnice i potražite nešto za sebe:
Prije uskrsnih praznika završili smo akciju Caritasova kutijica.
Hvala djeci koja su aktivno i radosno sudjelovala.
Hvala vama roditelji koji ste ih u tome podržali i sudjelovali u darivanju onima kojima je to sada potrebno. Hvala bakama i didama koji su podebljali kasice svojih unučica i unuka. Hvala roditeljima i djeci koja ne pohađaju nastavu vjeronauka, a željeli su sudjelovati u akciji i donijeli svoj doprinos. Hvala ravnatelju koji je prihvatio sa strane CARITASA da se provede već drugu godinu ova akcija u školi.
Ukupni iznos koji su učenici sakupili je: 1.775,68 Eura
Na račun dubrovačkog Caritasa uplatili smo: 1.275,68 Eura
Od sveukupnog iznosa donirali smo za liječenje 500, 00 Eura našem bivšem učeniku Ivanu Paviću.
Hvala od srca svima.
s. Bernardica, Jagoda Jurić
Za još fotografija klikni na opširnije
Dana 22. ožujka održalo se Županijsko natjecanje iz Geografije u osnovnoj školi Montovjerna u Dubrovniku. Nakon prospavane noći u Dubrovniku, svi smo s nestrpljenjem čekali 9 sati i početak natjecanja.
Po završetku ispita imali smo razloga za slavlje. Naši učenici postigli su odlične rezultate:
Uz smijeh i ponos vratili smo se kućama.
Lucija Šain 6.c
Na Županijskom vijeću učitelja engleskog jezika nastavnica Maja Farac je predstavila svoju mobilnost i edukaciju Project Based Learning (PBL) in the Classroom: Setup, Intregration and Reflection, na kojoj je sudjelovala u Dublinu u organizaciji Teacher Academy Ireland Limited, a u sklopu Erasmus+ projekta OŠ Petra Kanavelića „Djelujmo zajedno zelenije i zdravije. “
Edukacijom je bio pokriven cilj projekta: unaprjeđenje nastave putem međupredmetne suradnje i novih metoda poučavanja. PBL je metoda poučavanja sastavljena od niza etapa u kojem poučavanje vodi učenik potpomognut učiteljem. Uz teoretski dio sudionici ŽV-a su mogli vidjeti i primjer dobre prakse odnosno implementaciju naučenog u nastavi.
Marina Mandić je predstavila naučeno na tečaju Classroom Management Solutions for Teachers: New Methodologies, Effective Motivation, Cooperation and Evaluation Strategies održanom u Firenci u organizaciji Teacher Academy. Implementacija novih metoda poučavanja kao što su Task Based Learning (TBL), Flipped Classroom, Project Based Learning (PBL) i međupredmetna suradnja u planiranju i podučavanju bitni su za ostvarenje ciljeva našeg projekta.
Na projektu koji je službeno završio 29.02.2024. nastavljamo raditi i dalje a u tome nam značajno pomaže dobivena akreditacija. Fotogalerija
Najiščekivanije matematičko natjecanje je za nama. S nestrpljenjem isčekujemo rezultate.
Fotoradionica "Svijet u bojama" održat će se od 12. do 17. travnja u Korčuli. Namijenjena je svima koji o fotografiji žele naučiti nešto više, a stariji su od 10 godina. Prijavite se, radionica je besplatna!
U petak 1. ožujka u SŠ fra Andrije Kačića Miošića u Pločama održano je županijsko natjecanje iz Informatike. U kategoriji Digitalne kompetencije za pete i šeste razrede našu školu predstavljalo je sedam učenika.
Bravo dečki i cure, ostvarili ste izvrsne rezultate na čemu vam od srca čestitam!
Županijsko natjecanje iz Matematike održalo se 26. veljače.2024. u Dubrovniku.
Našu školu je predstavljalo šestero učenika:
Matilda Fabris (3. mjesto), Petra Martinović (5. mjesto) - mentor: Ivana Fazinić
Una Botica (6. mjesto), Mateo Šurković Davis (2. mjesto), Lovre Milat (5. mjesto) - mentor: Ante Radovanović
Toni Bonifačić (4. mjesto) - mentor: Andrea Brčić
Čestitamo svim sudionicima i njihovim mentorima!
21.ožujka obilježili smo Svjetski dan osoba sa sindromom Down.
Uz oblačenje različitih čarapa, danas smo u organizaciji posebnog razrednog odjela obojali školu u šareno i na taj način dali podršku osobama sa sindromom Down.
Uključili su se svi od 1. do 8. razreda, koji su dali sve od sebe da njihove čarape budu šarene i lijepe svaka na svoj način.
Svi smo mi drugačiji.
Drugačije je lijepo, drugačije NIJE dosadno, drugačije je najbolje! Fotogalerija
Poštovani roditelji predškolaca,
ove godine podnosite prijavu za upis svog djeteta u 1. razred osnovne škole preko poveznice online upisi u 1. razred.
Ako imate bilo kakvih pitanja, nejasnoća ili problema s prijavom u sustav eGrađani trebate se što prije javiti u školu kojoj dijete pripada prema upisnom području kako bi mi izvršili prijavu umjesto Vas.
Pripremite OIB djeteta i oba roditelja i slobodno se najavite na mob 098330277 od ponedjeljka do srijede.
Grupa učenika sedmih razreda se 19. ožujka u sklopu eTwinning projekta “Boosting Welbeing at School“ priključila akciji koju je organizirao Zavod za javno zdravstvo Dubrovačko- neretvanske županije, Patronažna služba Doma zdravlja Korčula te Liga protiv raka Pelješac, Korčula, Lastovo, Mljet. Radi se o javnozdravstvenoj akciji povodom ožujka kao mjeseca svjesnosti o raku debelog crijeva. Saznali smo više o prevenciji i ranom otkrivanju ove zloćudne bolesti, dobili letke i odlučili naše ukućane upoznati s naučenim, a nadamo se i potaknuti ih na preventivne preglede. Pomogli smo u dijeljenju materijala a i sami izmjerili krvni tlak i šećer u krvi. Važno je da od mladog doba budemo svjesni koliko su preventivni pregledi važni u očuvanju zdravlja. Hvala organizatorima na uključivanju u ovu hvale vrijednu akciju! Pogledajte fotografije
Županijsko natjecanje iz biologije održalo se 29. veljače.2024. u Dubrovniku. Boje naše škole branila je učenica 7.b razreda, Mia Skokandić s mentoricom Ivanom Šegedin.
Mia je ostvarila odličan rezultat te osvojila visoko 2. mjesto!
U sklopu natjecanja učenici i mentori posjetili su Prirodoslovni muzej, a nakon proglašenja rezultata, zadovoljni i ponosni krenuli smo prema Korčuli.
Polaznici izvannastavne aktivnosti Mali enigmatičari okušalo su se u Prvenstvu u strateškoj igri kružić-križić.
veseloj atmosferi, dvadesetak učenika od 1. - 4. razreda natjecalo se najprije u kategorijama po uzrastu, nasumičnim odabirom protivnika, a zatim su se najuspješniji po kategorijama susreli u polufinalu i finalu.
Usprkos uzbuđenju i napetoj atmosferi svi sudionici držali su se koncepta fair play igre. Najuspješnijima su podijeljene diplome.
1. mjesto osvojio je Niko Čuljak, učenik 2. razreda. 2. mjesto pripalo je Franki Kovačević, učenici 3. razreda, a 3. mjesto zauzela je Ana Stanišić, učenica 1. razreda.
Povodom Dana žena, preko sata razrednika, učenici 5.a razreda napravili su intervju s pet naših nastavnica. Donosimo prvi u nizu, s nastavnicom engleskog jezika Ninoslavom Lagundžijom, kojeg su napravile učenice Lucija Ivančević, Eva Mićunović i Ana Bačić.
1. Što Vas je potaklo da postanete profesorica?
Moji su roditelji bili profesori, bila sam očarana time koliko znaju i načinom na koji su predani svom poslu. Jednako tako, činilo mi se da ne stariš duhom ako radiš s mladima.
2. O čemu najviše volite pričati s djecom?
Njihovim problemima, odnosima među njima, interesima…Volim im pokazati svjetove koji su im nadohvat ruke, ali ih još nisu stigli otkriti, kao što je npr. poezija.
3. Što mislite, zašto ima više učiteljica nego učitelja u našoj školi i školama općenito?
Djelomično je razlog u tome što patrijarhalno društvo, a živimo u takvom, vidi ženu kao odgajatelja.
4. Koliko dugo radite u školi i kako ste se snalazili na početku?
Imala sam 24 godine kada sam počela raditi, sada mi je 50. Moji su đaci tada imali 19 i bila mi je to apsolutno najdraža generacija jer su se nevjerojatno trudili biti izvrsni.
5. Što volite raditi u slobodno vrijeme?
Čitati knjige, gledati filmove, šetati Astru. Najviše volim provoditi vrijeme sa svojim suprugom, kćeri i našim životinjama.
6. Biste li nam savjetovali da i mi jednog dana budemo učitelji?
S obzirom na degradaciju koju je moje zanimanje doživjelo zadnjih godina, ne. Na žalost, živimo u svijetu koji ne poštuje učitelje i moraš biti iznimno jak da bi nastavio raditi nešto kroz što svaki dan dobivaš niske udarce. Malo je dana u kojima me ili neki moj učenik ili neki roditelj ne podsjeti koliko sam bezvrijedna i koliko su oni kompetentniji od mene govoriti o mom predmetu. Dok je društvena klima ovakva, ne mogu nikome savjetovati da se bavi ovim poslom, uvjerena sam da će ga željeti raditi sve manje završenih profesora, što je velika šteta. Smatram da sva zanimanja imaju jednaku vrijednost, ali i da su sva vezana uz prvog učitelja koji nas je naučio osnovama pisanja i čitanja. Voljela bih da učitelji imaju drugačiji status u društvu.
Lucija Ivančević, Eva Mićunović i Ana Bačić 5.a
Danas smo se okušali u pisanju činkvina. Radi se o pjesmicama od 5 stihova. Prvi stih je jedna riječ, najčešće imenica kojom opisujemo temu. Drugi stih se sastoji od dva pridjeva koji opisuju odabranu imenicu, treći stih čine tri glagola ili glagolske imenice, četvrti stih su četiri riječi koje izražavaju osjećaje vezane uz teme, dok je peti stih jedna riječ kojom sažimamo bit teme.
S obzirom da se sutra obilježava Dan očeva, naše činkvine posvetili smo našim tatama. Pročitajte neke od naših uradaka.
Tata.
Moj, najbolji.
Ludiranje, smijanje, zabavljanje.
Baš nikad ne odustaje.
Ljubav.
Andrea Sessa, 6.b
Otac.
Smišan, vridan.
Kopa, sadi, na skeli radi.
Za fameju bi život da.
Tata.
Anđela Filković, 6.b
Tata.
Dobar, vesel.
Jede, vrijedi, voli.
Najdraži i najbolji čovjek.
Ljubav.
Tea Poša, 6.b
Otac.
Jak, velik.
Voli, jede, radi.
Uvijek tu za mene.
Ljubav.
Mario Karlović, 6.b
U subotu 9.3.2024. u OŠ Petra Kanavelića održalo se međuopćinsko natjecanje Prve pomoći u organizaciji Crvenog križa Korčula. Sudjelovalo je 5 grupa osnovne (podmladak) i 5 grupa srednje škole (mladi). Od osnovnih škola sudjelovale su još ekipe iz Žrnova i Blata.
Naše dvije ekipe pripremala je Ivana Šegedin, nastavnica biologije i kemije.
Natjecanje se sastojalo od dva dijela - najprije se provjeravalo teorijsko znanje o Pokretu Crvenog križa, Hrvatskom Crvenom križu i djelatnostima Hrvatskog Crvenog križa, poznavanju ljudskih prava i prava djeteta te prve pomoći. Nakon pismenog dijela uslijedila su dva radilišta tj. praktične radne pozicije s realistično prikazanim situacijama i ozljedama. Na oba radilišta su bile po tri ozlijeđene osobe. Na prvom radilištu ozljede su bile: uganuća na zglobu ruke, strano tijelo u dlanu i krvarenje iz nosa, a na drugom radilištu su unesrećeni imali ogrebotinu na koljenu, gušenje i kratak gubitak svijesti s ogrebotinom na obrazu.
Natjecatelji su nakon radilišta dobili ručak i čekali rezultate.
Ekipa koja je osvojila prvo mjesto nastavlja natjecanje na međužupanijskoj razini koje će se održatu u Trogiiru 13.4. 2024.
Nakon natjecanja pitali smo smo natjecatelje naše škole da nam prepričaju kako su se osjećali i kakvi su im dojmovi o samom natjecanju. Pročitajte što su nam odgovorili klikom na opširnije:
Na razini Županije donesena je odluka o provođenju upisa u prvi razred elektroničkim putem, korištenjem Nacionalnog informacijskog sustava upisa u osnovne škole.
Roditelji preko poveznice online upisi u 1. razred osnovne škole u šk.god. 2024.-2025. podnose prijavu za upis svog djeteta u 1. razred osnovne škole, zaključno do 31. ožujka 2024. godine.
U sustavu će roditeljima biti vidljivi opći podaci o djetetu te škola na čijoj se listi školskih obveznika dijete nalazi prema mjestu prebivališta, odnosno boravišta.
Odmah po podnošenju prijave roditelji će moći odabrati izborne predmete (Informatika, Vjeronauk). Također, roditelji će prilikom podnošenja prijave moći izraziti želju za upisom u drugu školu od one kojoj dijete pripada prema upisnom području, podnijeti i zahtjev za prijevremeni upis u 1. razred osnovne škole kao i za privremeno oslobađanje od upisa u 1. razred osnovne škole.
U sustav za elektroničke upise u osnovne škole ulazi se preko portala e-Građani (ako nemate e osobnu iskaznicu, nudi vam se više načina prijave, npr. možete koristiti korisničko ime/lozinku vaše banke).
Ako roditelji ne mogu predati zahtjev za upis elektroničkim putem, moraju se javiti školi kojoj pripadaju prema upisnom području koja će prijavu za upis njihovog djeteta izvršiti umjesto njih.
Za sve ostale informacije, termine testiranja u školi, liječničkih pregleda i laboratorijskih pretraga roditelji će pratiti mrežne stranice škole kojoj dijete pripada prema upisnom području.
Korisničke upute za roditelje preuzmite ovdje.
Vremenik preuzmite ovdje.
Učenici petih razreda su se upustili u izradu modela robotske ruke od kartona u sklopu eTwinning projekta ŠTEAM-ajmo 2. Uz pomoć svojih nastavnica iz informatike i matematike stvorili su model robotske ruke po uzoru na vlastitu.
Proces izrade modela robotske ruke počeo je istraživanjem anatomije i funkcije ljudske ruke. Učenici su proučavali kosti, mišiće i zglobove, te su razumjeli kako se različiti dijelovi povezuju kako bi omogućili pokretljivost i manipulaciju predmetima.
Nakon što su stekli osnovno razumijevanje, učenici su prešli na dizajniranje svojih modela. Koristeći osnovne materijale poput kartona, ljepila i drva, učenici su oblikovali svoje modele. Svaka faza izrade bila je prilika za učenje i poboljšanje. Od rezanja i oblikovanja kartona do spajanja dijelova i testiranja funkcionalnosti, učenici su aktivno primjenjivali svoje STEM vještine i rješavali probleme koji su se pojavljivali.
Konačni rezultat bio je impresivan - funkcionalni modeli robotskih ruku koji su simulirali pokrete ljudske ruke. Učenici su bili oduševljeni svojim postignućima i ponosno su predstavili svoje modele. Nadamo se da je ovaj projekt bio inspiracija za buduće inovatore i inženjere.
Još fotografija pogledajte ovdje.
Ponosimo se uspjehom naših učenika - vaterpolista: Lukas Remić, Igor Favro, David Remić, Mate Šain, Antonio Gaćina, Luka Timur Seinpall, Ivan Blitvić, Lovre Risteski, Jakov Granić, Rudi Kriletić, Nedo Poša i Florent Gaxherri.
Čestitamo djeci, trenerima, roditeljima i Korčulanskom plivačkom klubu.
Prelistajte e-knjigu o našem školskom vrtu, a možete je i poslušati!
U privitku (klikni na opširnije) priložena su pravila natječaja Razglednica moga mjesta škljocni za sjećanje 2024. i dokumenti koji su vam potrebni ako želite sudjelovati u ovogodišnjem foto natječaju namijenjenom učenicima od 5. do 8. razreda.
Učenici fotografiraju neki prepozntljivi detalj svoga mjesta.
Kako se radi o fotografiji koja će, ukoliko bude nagrađena, poslužiti za izradu razglednice, na fotografiji ne smiju biti ljudi.
Cilj projekta je približiti učenicima umjetnost fotografiranja i razvijati ljubav i ponos prema zavičaju.
U 7.b prošli tjedan održan je malo neobičan sat nastave tjelesne i zdravstvene kulture. Koristila sam tehnike i sadržaje usmjerene na osobni te kognitivni razvoj kroz zabavu i igru s kojima sam se upoznala na Erasmus+ KA1 tečaju pod nazivom Body-Mind-Nature connection: Well-Being for a fully awareness and healthy lifestyle. Outdoor and environmental sessions.
Sat pod nazivom Fokus ili vizualni trening ima za cilj povezati um i tijelo, takvim vježbama posebno se utječe na razvoj brzine reakcije, koordinacije te fokusa.
Pogledaj fotografije klikom na opširnije!
U nastavku naše dobre međuresorne suradnje s PP Korčula, dana 13. veljače 2024.g., učenicima 8. razreda održano je edukativno predavanje o sigurnosti na internetu.
Predavanje u kojem su upoznati sa najčešćim internet prijevarama održao je policijski službenik Frano Fabris, a s ciljem poticanja sigurnog i odgovornog ponašanja prilikom korištenja interneta te online kupovine.
Ovakvim preventivnim aktivnostima osvještavamo i educiramo naše učenike o nužnostima i načinima zaštite u virtualnom svijetu kako ne bi postali žrtve kaznenih djela.
U našoj školi često spominjemo Internet, učimo o njegovim prednostima i nedostacima.
Na satovima informatike, posebno kad obilježavamo Dan sigurnijeg interneta, razgovaramo, promišljamo, igramo se i potičemo učenike na kvalitetan, siguran i pametan način korištenja računala i mreža. Osvještavamo problem ovisnosti, osmišljavamo na koje druge načine mogu ispuniti svoje potrebe, a da to nisu društvene mreže, potičemo ih da stvaraju zdrave životne navike i brinu o svom mentalnom zdravlju.
U kratkom filmu pogledajte što smo na satovima informatike radili ovu školsku godinu obilježavajući taj važan dan .
Ove godine naša škola s čak 155 učenika sudjelovala je na međunarodnom natjecanju Dabar.
U kategoriji MikroDabar za učenike 1. i 2. razreda iz naše škole sudjelovali su samo drugaši. Učenici Maro Perak iz PŠ Račišće i Ema Bojić iz 2.a razreda našli su se među 10% najboljih učenika. Bravo za Mara, Emu i sve naše najmlađe natjecatelje.
U kategoriji MiliDabar za učenike 3. i 4. razreda među 10 % najboljih našla su se 3 učenika naše škole, a to su Ivan Đurić s osvojenih 11 od 12 mogućih bodova, Lara Marković i Lucija Vučičević.
U kategoriji KiloDabar (učenici 5. i 6. razreda) briljirali su naši šestaši. Mate Šain i Frančeska Šestanović imali su 11 od 12 bodova. Osim njih pohvaljeni su i Una Botica, Lovre Milat, Ana Milina, Mateo Šurković Davis i Andrea Sessa.
U kategoriji MegaDabar za učenike 7. i 8. razreda iz naše škole natjecalo se 22 učenika, a među pohvaljenima se našla Mia Skokandić. Bravo Mia!
Ponosni smo i od srca čestitamo svim naših učenicima koji su prihvatili izazov neovisno o broju bodova koji su ostvarili.
Odradili smo još jednu diseminaciju, ovaj put s članovima Erasmus+ projektnog tima OŠ Smokvica. Edukativno druženje održalo se u maloj dvorani Centra za kulturu Korčula i ovim putem zahvaljujemo ravnateljici Centra na pomoći u organizaciji.
Podijelili smo naša iskustva, saznanja s naših mobilnosti razmijenili korisne informacije i učvrstili naše međusobne veze.
Ovaj put diseminacija je bila u zelenom tonu u kojem nastavljamo ali i širimo naše ciljeve pa će nam naša međusobna suradnja pomoći u daljnjem razvoju Erasmus planova u našim otočnim školama.
Evo nas u školskom vrtu, otkrivamo naše proljetnice, mirišemo, dodirujemo, promatramo, slušamo, radimo i učimo, ukratko uživamo. Čudimo se napravi koju je postavio naš učitelj geografije Jurica Čupić, to je kišomjer, imamo još jednu zanimaciju, pratiti količinu vode . Više piše ovdje (klikni) na web stranicama škole.
Baš djelujemo zajedno, zelenije i zdravije.
klikni na opširnije za još fotografija
Drugi dio zimskih praznika za učenike počinje 19. veljače i završava 23. veljače, s tim da nastava počinje u ponedjeljak, 26. veljače po redovnom rasporedu.
Odmorite se, igrajte se, družite, šetajte, čitajte, putujte, crtajte, bavite se sportom i svime što vas veseli...
Sretne i vesele praznike želi vam vaša škola!
Prigodom obilježavanja Dana sigurnijeg interneta Udruga Suradnici u učenju, HAKOM i CARNET-ov Nacionalni CERT održali su u utorak 6. veljače 2024. tematsku konferenciju “Potraga za boljim internetom”, s koje je poslana poruka o potrebi snažnije prevencije elektroničkog nasilja, zaštite osobnih podataka djece, stvaranja sigurnog virtualnog okružja te dostupnosti kvalitetnih internetskih sadržaja za djecu i mlade.
Jedan od najvažnijih dana u kalendaru internetske sigurnosti okupio je brojne relevantne sugovornike, ali i nastavnike i učenike obrazovnih ustanova diljem Hrvatske, pa tako i našu školu.
Budući da naša škola već godinama obilježava Dan sigurnijeg interneta, ove godine sudjelujemo u međunarodnom projektu Budi internet genijalac. U online konferenciji predstavili smo primjere iz prakse koje provodimo i našoj školi te započeli novu fazu u zajedničkoj borbi za boljim internetom za našu djecu. Veselimo se daljnjoj suradnji s voditeljima.
Predavanje naše učiteljice Informatike Lane Borovine koja je na konferenciji govorila o primjerima dobre prakse iz naše škole.
Dan sigurnijeg interneta primjeri iz prakse, Lana Borovina, OŠ Petra Kanavelića, Korčula
U sklopu projekta ''Održiva poljoprivreda i društvo u doba klimatskih promjena'' udruga Permakultura iz Splita u PŠ Lumbarda održala je dvije zanimljive eduaktivne radionice.
Prva je bila ,,Put prema zerowaste-u'' koja je za cilj imala potaknuti učenike da razmišljaju što je otpad, kako ga smanjiti ili barem ponovno upotrijebit. Potom su učenici u centru mjesta kroz radionicu ''Izrada presadnica povrća'' imali priliku upoznati čudesan svijet uzgoja vlastitih povrtnih kultura.
Svaki učenik svoju je sadnicu ponio sa sobom na daljnju brigu. Na radionicama su sudjelovali i učenici e -Twinning projekta Boosting Wellbeing at School. Poučno, korisno i zabavno! Za svaki naš mali korak prema smanjenu otpada, priroda će nam se odužiti velikom zahvalnošću!
Za više fotografija klikni na opširnije!
Učenici osmih razreda u organizaciji nastavnika Glazbene kulture Gorana Miloševića zajedno sa svojim razrednicama bili su na izvedbi opere Čarobna frula u Splitu, 9. veljače 2024. godine.
Danas su učenici eTwinning tima u sklopu projekta “Boosting Wellbeing at Schools“ bili u posjeti Marko Polo centru. Voditelj Centra, Vicko Marelić, dao nam je puno korisnih i zanimljivih informacija o tom svjetskom putniku i istraživaču koji je nesumnjivo povezan s našim gradom.
Marko je sudjelovao je u bitci između Venecije i Genove koja se dogodila 1298. u našem kanalu, a nakon koje je zatočen i odveden u zatvor u Genovu. Tamo je uz pomoć talijanskog pisca Rustichellia nastala knjiga „Čuda svijeta“ poznata i pod nazivom „Il Millione“, zahvaljujući kojoj je cijeli svijet dobio saznanja o do tada nepoznatim istočnim dijelovima svijeta.
Ove godine slavimo 700. godina od smrti Marka Pola pa je i to razlog da više naučimo o slavnom istraživaču, putniku, avanturisti, trgovcu i putopiscu koji je važan dio naše povijesti i tradicije.
Today, students from the eTwinning team, as part of the project "Boosting Wellbeing at Schools," visited the Marco Polo Center. The Center's Director, Vicko Marelić, provided us with plenty of useful and interesting information about this world traveler and explorer who is undoubtedly connected to our city. Marco participated in the battle between Venice and Genoa, which took place in 1298 in our channel, after which he was captured and taken to prison in Genoa. There, with the help of the Italian writer Rustichelli, the book "The Book of Wonders," also known as "Il Milione," was created, thanks to which the whole world gained knowledge about previously unknown eastern parts of the world. This year marks the 700th anniversary of Marco Polo's death, which is another reason for us to learn more about this famous explorer, traveler, adventurer, merchant, and travel writer who is an important part of our history and tradition. And we took some time to stroll around the Old Town of Korčula.
What do you think about visiting us?!:)) Pogledajte fotografije!
U ponedjeljak 5.veljače održan je integrirani sat na temu Upravljanja otpadom (Waste management) u 5.c razredu.
Na ovaj način povezali smo teme iz Prirode i Engleskog jezika te su učenici naučili razliku između otpada i smeća i razgovarali o potrebi za odvajanjem otpada i recikliranjem.
Upoznali su se i s principom 3 Rs (Reduce, reuse, recycle). Učili su o razvrstavanju otpada u različite spremnike na praktičnim primjerima.
Na ovaj način nastavljamo rad na našem Erasmus+ projektu Djelujmo zajedno zelenije i zdravije. Sat su održali nastavnik Prirode Alan Farac i nastavnica Engleskog jezika Marina Mandić.
Pogledajte fotogaleriju!
Već drugu godinu Caritas Dubrovačke biskupije pokreće početkom korizmenog vremena akciju ‘’Kutija za Caritas’’ u suradnji s biskupijskim Katehetskim uredom te vjeroučiteljima osnovnih i srednjih škola na području biskupije.
Svaki učenik u nizu osnovnih i srednjih škola koje su se diljem biskupije uključile u akciju na satu Vjeronauka je dobio svoju kartonsku kutijicu koju je odnio kući kako bi kroz korizmu prikupljao novac.
Na kraju korizmenog vremena učenici će kutijice donijeti natrag u školu, gdje će se ukupno prikupljeno prebrojati na razini razreda ili škole te uplatiti na Caritasov račun kao pomoć potrebitima u vidu hrane, medicinskih pomagala, pomoći u terapijama djeci s teškoćama te pokrivanju različitih životnih troškova. Prošle godine akcijom u kojoj je sudjelovalo trideset škola prikupljeno je ukupno 116.629,11 kn koji su namjenski potrošeni u nekoliko programa i projekata. Kupljena je oprema i za učenike po prilagođenom programu nekolicine škola koje su izrazite takvu potrebu.
U sklopu Erasmus projekta „ Djelujmo zajedno, zelenije i zdravije“ jedan je od ciljeva projekta bio utvrditi događaju li se klimatske promjene oko nas s naglaskom na promjene temperature zraka i padalina.
Prvi korak u projektu je bio istražiti kakve su bile prosječne temperature zraka.
Nije bilo lako doći do podataka, ali smo na kraju uspjeli! Pronašli smo podatke za prosječnu temperaturu zraka u razdoblju od 1955. do 2018. godine, dok smo za padaline pronašli podatke za znatno kraći period. Možete ih vidjeti u tablici (klikni za uvećani prikaz).
Na temelju svih prikupljenih podataka izradili smo klimatski dijagram grada Korčule koji će nam biti polazna točka za usporedbu odstupanja od navedenog višegodišnjeg prosjeka.
Došli smo do podataka da je u gradu Korčuli prosječna god. temperatura zraka 16,7°C. Otkrili smo da nam zima i nije tako hladna. Prosječna temperatura klimatoloških zimskih mjeseci (prosinac, siječanj i veljača) iznosi skoro 10°C (9,6°C). Prosječna ljetna temperatura zraka u promatranom razdoblju iznosila je 24,5°C pa se naša ljeta, prema klimatološkim pokazateljima, označavaju kao vruća ljeta.
Kod raspodjele padalina vidljiva je izražena sezonalnost, a koja se očituje s većom količinom padalina tijekom hladnijeg dijela godine. Klimatološka zima je nešto vlažnija s 409 mm padalina, a tijekom jeseni u prosjeku pada oko 393 mm padalina. Ljeta su izrazito suha. Tijekom tri klimatološka ljetna mjeseca (lipanj, srpanj i kolovoz) ukupno padne samo 102 mm padalina.
Preko projekta „e-Škole: Razvoj sustava digitalno zrelih škola“ naručili smo meteorološku stanicu pomoću koje ćemo sustavnim praćenjem klimatoloških elementa (temperature zraka i padalina) doći do odgovora koliko se i kojom brzinom mijenja klima našeg grada.
Da nam pojedini zadatci budu još zanimljivi, u školskom vrtu smo postavili i klasični kišomjer.
Pred nama je još mnogo posla, a s nestrpljenjem čekamo prve prikupljene podatke s meteorološke stanice.
Pozivamo vas na druženje i razmjenu iskustava u provedbi Erasmus+ projekata u prostorije Centra za kulturu Korčula zajedno s predstavnicima OŠ Smokvica i OŠ Petra Kanavelića. Dođite i podržite sudionike koji će vam predstaviti primjere dobre prakse kojima su pokušali što više aktivnosti ,,okrenuti na zeleno".
Čujte i počujte!
U utorak, 13. veljače imat ćemo nastavu pod maskama.
Pripremite se, neka školskim hodnicima šetaju maškare, a sati budu drugačiji, zanimljiviji i smješniji.
Najbolja skupna maska u kategoriji nižih i viših razreda bit će nagrađena!
Danas smo se razveselili poklonom od KTD-a Hober, kantama za razvrstavanje otpada namijenjenima najmlađima. Uručio nam ih je direktor Hobera, gospodin Marko Milat, a u ime cijele škole preuzela ih je vesela grupa kostimiranih učenika.
Uz to, djeca su nakon primopredaje prošetali gradom i obilježili ovogodišnje maškare u duhu Marka Pola čiju veliku obljetnicu slavimo ove godine. U sklopu našeg Erasmus+ projekta "Djelujmo zajedno zelenije i zdravije" kontinuirano radimo na podizanju svijesti naših učenika o potrebi razvrstavanja otpada i ekologiji općenito, a za dobrobit svih nas. Na mladima svijet ostaje, učimo se od malih nogu! Hvala KTD-u Hober koje nam, uz ostale iz lokalne zajednice, pomaže u našoj namjeri da budemo ekolozi na djelu.
Fotografije Andree Tedeschi na linku
Na natjecanju iz Likovne kulture održanom 2. veljače, sudjelovalo je 11 učenika, od 6. do 8. razreda: Eva Maroević, Ema Suhor, Gordana Đivanović, Mia Skokandić, Ivana Sardelić, Marija Žuvela, Ema Mušić, Marija Batinović, Vita Jurjević, Sara Krivičić i Manuela Perdija.
Mentorica učenicima je nastavnica Irena Matić.
Natjecanje iz Hrvatskog jezika za učenike 7. i 8. razreda održano je 1. veljače.
Sudjelovali su: Tomislav Jurjević, Karla Drušković, Željka Sardelić, Petra Pranjić, Toni Bonifačić, Tea Curać, Natali Mozara, Nino Fider, Mia Skokandić, Luca Šeman, Zara Đurić, Ani Šain, Maša Veić, Marija Batinović, Eva Barčot, Luka Brkić i Brano Čurčić.
Mentorice učenicima su: Suzana Petković, Gordana Curać Depolo i Sonja Tomelić.
Natjecanje iz Vjeronauka – Vjeronaučna olimpijada održana je 1. veljače.
Sudjelovale su naše šestašice: Eva Maroević, Andrea Sessa, Tea Poša i Matea Vitaić.
Mentorica učenicima je vjeroučiteljica Barbara Tomić.
Klikom na opširnije preuzmite jelovnik za veljaču.
Natjecanje iz Povijesti održalo se 30. siječnja za učenike sedmih i osmih razreda.
Sudjelovali su: Ivan Silić. Tea Curać, Karla Drušković, Ivano Kapor, Matej Portolan i Renzo Drušković.
Mentorica učenicima je nastavnica Marija Šegedin.
Učenici 3.a su pročitali Vlak u snijegu i podijelili se u grupe, knjižničarka je pripremila kviz, a učiteljica je "glumila semafor" i zbrajala točne odgovore.
Iako kviz nije bio nimalo lagan, kad se uživa u čitanju knjige, znanje i zabava su zagarantirani!
Natjecanje iz Matematike održano je u petak, 26. siječnja. Sudjelovali su učenici od 4. do 8. razreda.
Četvrtaši: Lara Marković, Marija Strihić, Mirjana Kršinić, Lucija Vučičević, Ana Šain, Bartul Milina, Ana Pecotić, Ivan Đurić, Vice Šeman, Kyle Petković i Ana Šestanović.
Mentorice učenicima su učiteljice: Mirjana Jeličić, Franica Tasovac i Ivana Farac.
Petaši: Matilda Fabris, Petra Martinović, Toni Veić, Filip Veić, Ivano Musa, Katarina Foretić, Mario Anton Berišić i Vice Lešaja.
Šestaši: Lovre Milat, Mateo Šurković Davis, Una Botica, Frančeska Šestanović.
Sedmaši: Toni Bonifačić, Nino Fider i Natali Mozara.
Osmaši: Maša Veić, Niko Lozica, David Jurjević, Renzo Drušković, Nikol Šestanović, Ani Šain i Iva Šain.
Mentori učenicima su nastavnici Ivana Fazinić, Ante Radovanović i Andrea Brčić.
Natjecanje iz Geografije održano je 25. siječnja. Sudjelovalo je 24 učenika od 5. do 8. razreda.
Petaši: Ivano Musa, Luka Novaković, Mila Matić, Ante Šain, Mara Biliš, Lara Čuljak, Franko Naddeo, Katarina Foretić i Joško Krstulović.
Šestaši: Lucija Šain, Mateo Šurković Davis, Lovre Milat, Andrea Sessa, Una Botica, Ljubica Amalija Silić, Ana Milina, Ana Marelić, Mate Šain, Tea Poša i Eva Maroević.
Sedmaši: Natali Mozara i Tomislav Jurjević.
Osmaši: Matej Portolan i Renzo Drušković.
Mentor učenicima je nastavnik Jurica Čupić.
Svi sudionici dobivaju mali poklon (tortica, kemijska olovka i trokut) a 10% najuspješnijih i simboličnu nagradu HMD-a
Prijavi se, budi i ti sudionik najvećeg školskog natjecanja na svijetu!
Na natjecanju iz Biologije održanom 24. siječnja sudjelovale su naše tri sedmašice: Mia Skokandić, Natali Mozara i Tea Curać.
Mentorica učenicama je nastavnica Ivana Šegedin.
Tečaj pod imenom Teaching for a Sustainable World: Climate Change and Global Citizenship održao se u Firenzi od 4. do 9. prosinca 2023. godine. Sudjelovalo je četvoro nastavnika iz Norveške i Španjolske, a tečaj je vodila mentorica Tamara Slovinska.
Što su klimatske promjene, koji su uzroci i posljedice klimatskih promjena, klimatska pravda, globalno građanstvo, samoodrživost, greenwashing, samo su neki od pojmova koje smo obrađivali na primjerima iz svijeta. Na kraju smo se usuglasili da bi termin klimatske promjene trebalo zamijeniti pojmom klimatska kriza da bi naglasili ljudski utjecaj na promjenu klime na Zemlji.
U sklopu tečaja zanimljivi su bili izleti na kojima smo mogli naučiti više o temi samoodrživosti kao i o globalnom građanstvu.
Posjet urbanom vrtu Orti Dipinti u užurbanoj Firenzi pokazao da je samo malo volje potrebno da promijenimo način razmišljanja i ophođenja prema okolišu te da i u prostorima na kojima mislimo da to nije moguće, čovjek može stvoriti zelenu oazu.
Također me se dojmio posjet Povijesnom arhivu Europske Unije u Firenzi.
Bilo je nestvarno vidjeti dokumente o povijesti i stvaranju EU, a vrhunac posjeta bilo je predstavljanje naših obiteljskih predmeta koji povezuju tradiciju kraja iz kojeg dolazimo s europskim kulturnim vrijednostima. Predstavio sam neretvansku trupu koju u obitelji imamo već više od 60 godina i koju svakodnevno koristimo u prelasku preko rijeke Neretve. Prezentirajući svoj obiteljski predmet, ali i slušajući predstavljanja kolega iz Norveške, Njemačke, Slovenije, Španjolske upoznali smo tradicijsku baštinu različitih područja Europe, a ponos koji smo nakon prezentacije osjećali bio je neopisiv.
Klikni na opširnije za još fotografija.
S ponosom javljamo da je Agencija za mobilnost i programe EU na temelju Odluke o dodjeli Erasmus akreditacija u području odgoja i općeg obrazovanja a u okviru Poziva na podnošenje prijedloga za 2023. za program Erasmus+ prihvatila našu prijavu te ustanovi OŠ Petra Kanavelića Korčula dodijelila Erasmus akreditaciju za odgoj i opće obrazovanje.
Akreditacija se dodjeljuje za razdoblje od 1. veljače 2024. do 31. prosinca 2027. Akreditirane ustanove imaju stabilniji izvor financiranja, moguće je ulaziti u nove aktivnosti i suradnje bez podnošenja novog zahtjeva, odabrati kojim tempom ići a samim tim lakše se usredotočiti na dugoročne ciljeve.
Imamo vrijedan i uigran tim učitelja željnih pozitivnih promjena a vjerujemo da će naš tim rasti i širiti se i dalje. U sadašnjem sastavu tima su: Ivana Fazinic, Jakica Stanišić, Ružica Žuvela, Marina Mandic, Gordana Curac Depolo, Sonja Tomelic, Adriana Barčić i Maja Farac.
Veselimo svim novim izazovima na putu ka ostvarenju zacrtanih ciljeva te se nadamo da će nam ovakvi poticaji služiti na svim razinama organizacije našeg rada, a prije svega za dobrobit naših učenika.
Natjecanje iz Kemije održano je 23. siječnja. Sudjelovali su: Nino Fider, Lovro Jurjević, Stipe Ćenan, Ivan Silić, Ivano Kapor, učenici sedmih razreda, te dvije osmašice Zara Đurić i Ani Šain.
Mentori učenicima su nastavnici Ivana Šegedin i Alan Farac.
Prvi Zoom sastanak vodila je koordinatorica projekta iz Turske, a u projektu sudjeluju učitelji i učenici iz Hrvatske, Francuske, Italije, Španjolske i Rumunjske. Projekt ima mjesečne aktivnosti i ishode te će se moći pratiti rad svih sudionika na mrežnim stranicama eTwinninga i uspoređivati s drugim sudionicima. Planirane su i zajedničke aktivnosti kojima se najviše radujemo. Iz naše škole u projektu sudjeluju učenici 5. razreda.
Na natjecanju iz Fizike održanom 22. siječnja sudjelovala su naša dva osmaša: Niko Lozica i Renzo Drušković.
Mentorica učenicima je nastavnica Ivana Gaćina.
Natjecanje iz Engleskog jezika održalo se 12. siječnja. Sudjelovalo je 10 učenika sedmih razreda: Mia Skokandić, Karla Drušković, Toni Bonifačić, Tea Curać, Tomislav Jurjević, Ivana Sardelić, Ivano Kapor, Lana Andrijić, Petra Pranjić i Ivan Silić i 9 učenika osmih razreda: Nino Botica, Ema Mušić, Sara Krivičić, Zara Đurić, Nikol Nobilo, Manuela Perdija, Maša Veić, Amar Rošić i Ani Šain.
Mentorica učenicima je nastavnica Maja Farac.
Natjecanje iz Informatike održalo se 19. siječnja. Sudjelovali su petaši: Josip Milina, Luka Novaković, Matilda Fabris, Iva Suhor, Petra Martinović, Ante Šain, Ante Kriletić, Filip Veić, Ivano Musa, Joško Krstulović, Franko Šegedin, Toni Veić, Marko Maričević i Jakov Farac. Šestaši: Una Botica, Andrea Sessa, Ana Milina, Mateo Šurković Davis, Ela Nazifovski, Eva Maroević i Marin Budimir.
Mentorica učenicima je nastavnica Jakica Stanišić.
Dobili smo čestitke od djece iz Latvije, naše škole partnera iz eTwinnning projekta Boosting Wellbeing at School. Razveselili smo se jer smo se svi zajedno odvikli slati i dobiti čestitke i pisma budući smo stalno u vezi jedni s drugima ali dobiti pismo ima posebnu draž! I mi smo njima poslali pisma, upoznali ih sa svojim hobijima, obavezama i onim što nas čini zanimljivima. Nadamo se da ćemo ovakav običaj održavati i dalje. Čokolada nas je, naravno, dodatno oraspoložila😊. Klikni na opširnije!
Hvala svim roditeljima, bakama, djedovima, susjedima i svim prijateljima nase skole koji su nam donirali svoje kupone u Konzumovoj akciji ,,Mali veliki talenti,,. Paketi opreme za skolu pristizu svaki dan, a mi ih s veseljem otvaramo.
Trajektom Supetar prešli smo Pelješki kanal. Imali smo priliku biti na kapetanskoj palubi i od tamo promatrati vožnju i pristajanje u Orebić. Kapetan i njegova posada srdačno su nas primili.
Učenici su slušali o trajektu Supetar tijekom plovidbe, koja je bila sasvim mirna i bez problema. Tako smo uplovili u luku Orebić, te šetnjom krenuli obalom poznatih kapetanskih kuća.
Razgledali smo lijepe vile i okućnice. Nakon toga u Pomorskom muzeju u Orebiću primila nas je ravnateljica i pojasnila priču o kapetanima Orebića, njihovim kućama, smjelosti i hrabrosti, ali i teškom životu pomoraca.
Razgledali smo predmete i slike brodova nekad i usporedili brodove o onim kojim smo uplovili u Orebić. Posjetili smo, Gradsku knjižnicu Orebić gdje su nas ugodno primili i iznenadili "čestitkama" za Božić, koje smo ispunili lijepim željama za svoje najmilije.
Zahvaljujemo svima! Još fotografija pogledajte ovdje.
Nije baš tako lako doći do knjižnice kao što bi se reklo iz naslova, jer su učenici 3.f sa svojim učiteljem Tomislavom Šestanovićem u PŠ Lumbarda, pa je sat u školskoj knjižnici pomalo i izlet iz Lumbarde u Korčulu.
Na red su došle dječje enciklopedije.Što ih čini drugačijima? Kakvih sve vrsta ima? Kako se služiti njima? Zašto su laganije od onih za odrasle i što je to kazalo... Ali prvo, kako se ono piše riječ enciklopedija i tko će brže?
U grupama smo straživali teme koje su nam zanimljive i o kojima se u dječjim enciklopedija može saznati puno toga. Lijepo je znati da su nekim učenicima upravo enciklopedije najdraže knjige za čitanje iz užitka.
Za više fotografija klikni na opširnije