Osnovna škola Petra Kanavelića Korčula

Kad vozi bus?

« Listopad 2020 »

Iz povijesti škole...

Doček prvaša; učiteljice Ivana Žuvela i Mirjana Jeličić, 11. rujna 2004.

(pogledaj album starih fotografija)

Vremenska prognoza

Koliko vremena dnevno provodim za računalom?

Ispis statistike od 17. 5. 2010.

Javite nam se!

Imate sliku, komentar, kritiku, pohvalu... Sudjelujte u stvaranju stranica, javite se!

claudia.tarle@gmail.com

Izleti i ekskurzije
Školski izlet u Ston
Mia Skokandić / datum: 7. 11. 2019. 13:20

U srijedu, 30. listopada 2019., zajedno s ostalim trećašima iz naše škole, išla sam na izlet u Ston. Okupili smo se na kolodvoru u 7:45. U 8 sati autobus je krenuo prema trajektu. Tako je započelo naše putovanje.

Prvo što smo posjetili bio je tunel Dingač u Potomju. Dok smo ulazili u tunel nadala sam se da ću vidjeti šišmiša, ali nisam. Tunel je bio mračan i hladan. Jedino što smo vidjeli su grafiti i lampe. Na kraju tunela je litica koja vodi do mora. Tamo smo se svi zajedno slikali.

Naše sljedeće stajalište bilo je u Putnikovićima. Tamo smo posjetili Muzej vinarstva i vinogradarstva. U muzeju smo vidjeli i čuli kako se prije pravilo vino. Najviše mi se svidio kip žene koja gnječi grožđe. Nakon posjeta muzeju sjeli smo ispred i pojeli svoju marendu.

Treće stajalište bilo je u Stonu. Čim smo došli u Ston krenuli smo na zidine. Zidine su strme i imaju mnogo stepenica pa nekima šetnja nije bila laka. Kad smo se spustili sa zidina došli smo u park. Tamo smo se igrali i družili. Nakon igre posjetili smo lapidarij. Lapidarij je muzej i suvenirnica. Vidjeli smo kamene dijelove, zlatni nakit, stare novčiće, križ s trnom s Isusove krune, a mogli smo kupiti i suvenir. Nakon lapidarija svi smo pošli na ručak u restoran Vila Koruna. Za ručak su nam pripremili pohanu piletinu i krumpiriće u obliku kruga, te s tim i salatu. Ručak je bio ukusan kao što je i izgledao. U restoranu su bili veliki akvariji puni ribe i rakova. Najdraži dio izleta bio mi je posjet solani nakon ručka. Kad smo došli u solanu okupili smo se oko vagončića punog soli. Saznali smo na koji način se sol vadi iz mora i kupili paketiće za donijeti kući. Došao je autobus po nas i svi smo krenuli kući. Vratili smo se kući sretni i umorni u 17:00 sati.

Mia Skokandić, 3. c

[OPŠIRNIJE]

Škola u prirodi - dan četvrti
Laura Milina Jadran Bosnić Jan Pranjić Nikola Curać Ivan Markovina Vito Antonio Nobilo Ante Jurjević Ivan Botica Ana Farac Petar Matić Toni Lasić Nicolas Flavio Matković Duje Bissako / datum: 10. 5. 2019. 12:30

Posljednji dan započeo je pakiranjem i doručkom. U osam sati krenuli smo prema Ogulinu u posjet Ivaninoj kući bajke (Ivanina kuća bajke posvećena je Ivani Brlić Mažuranić. To je u svijetu jedinstven multimedijalni i interaktivni centar posvećen bajkama, namijenjen velikima i malima nudi nezaboravno iskustvo).

Dočekala nas je simpatična vodičica Sanja odjevena baš poput prave Ivane Brlić Mažuranić. Podijelili smo se u dvije grupe, jedni su na katu dvorca imali radionice, a drugi su su se zabavili u prizemlju. Vidjeli smo prvo izdanje Priča iz davnine iz 1916. godine.Sve je bilo jako zanimljivo i bajkovito, a posebno Čarobno zrcalo gdje smo razgovarali s gospodinom Bjesomarom koji nam je otkrivao koji bi bili lik u svijetu bajki i koje bi bile naše super moći.

Odnah do Ivanine kuće je pravi dvorac, a ispred kuće bajki nalazi se glasoviti Đulin ponor u koji ponire rijeka Dobra. Bilo je hladno, ali smo imali sreće jer je kiša padala samo dok smo bili u autobusu.

Nakon toga dugo smo se vozili do sirane u kojoj smo saznali koje su to tri faze pripreme sira. Kupili smo sir i krenuli u Majerov mlin gdje se na rijeci Gackoj na starinski način melje žito. Za doći do mlina na drugu stranu obale prelazzi se mostom. Mlin je malen i napravljen od drva. Prepun je vreća s brašnom.

Vlasnik nam je ispričao koliko mu treba da napravi 50 kg finog brašna (jedna vreća - osam sati), zašto je zdravije tako mljeveno brašno od cijelih zrna i neke druge zanimljivosti o mlinu kojega je on naslijedio nakon što mu je umrla mama, zbog čega smo svi bili jako tužni. U staro doba na rijeci Gackoj je bilo puno mlinova, pilana za drvo i uzgajale su se ribe.

Nakon mlina čekao nas je bogat ručak u Gospiću. Punog želuca i već pomalo umorni zaputili smo se na dug put kući. Uz pjesmu, zabavu i kviz znanja kojim smo ponovili sve što smo naučili, put je brzo prošao. Za čas smo bili u Orebiću i sretno stigli. Složili smo se da je Škola u prirodi nezaboravna i da sve što je lijepo kratko traje.

Zadnji dan smo prošli 643 km i na putu proveli 11:30 sati (Ukupno: 660+ 94+ 254+ 643= 1651 km). Cijeli izlet je bio zanimljivo i zabavno iskustvo i nadamo se da će ih biti još!

[OPŠIRNIJE]

Škola u prirodi - dan treći

Treći dan smo posjetili Zagreb. Prvo smo bili u Tehničkom muzeju Nikola Tesla. Započeli smo s planetarijem – simulacijom svemira. Osim toga smo vidjeli dio vatrogasaca, promet u staro vrijeme (padobran Fausta Vrančića, stare automobile i bicikle, tramvaje, zrakoplove….).  Bili smo u pravom, pravcatom rudniku dugom tristo metara, šest metara dubokom. Vodičica nam je bila zanimljiva jer je rudnik usporedila s Minecraftom. Ručali smo u srcu Zagreba, u Tkalčićevoj.

Na Manduševcu, na Trgu bana Josipa Jelačića, slušali smo Legendu o tome kako je Zagreb dobio ime, a onda smo s vodičicom pošli na Kaptol i posjetili Katedralu.

Vidjeli smo natpis na glagoljici i biste Zrinskih i Frankopana i kip bana Jelačića. Šetajući Dolcem došli smo na Gornji grad kroz Kamenita vrata. Nakon Trga i crkve svetog Marka razveselila nas je vožnja Uspinjačom.

Uzbuđenje na kraju dana je bio zoološki vrt Maksimir, gdje smo vidili mnoštvo životinja. Neke od njih su nam bili smiješne, kao na primjer majmuni, a neke su izgledale opasno, krokodili i zmije. Dugo smo se zadržali ispred kaveza  s majmunima jer nam je bilo čudno da se neko ponaša kao mi. Svi smo se razbježali kad je majmun pustio vodu.

Večernja zabava je bila urnebesna. Za vrijeme večere proslavili smo Dorin rođendan, nakon čega smo sudjelovali u natjecanju Pokaži što znaš, to je bio pun pogodak! Imamo puno skrivenih talenata, čak su i učiteljice izvele točku za nas. Danas smo prešli 254 km.

[OPŠIRNIJE]

Škola u prirodi - dan drugi

Ujutro smo se uputili u NP Risnjak. Hodali smo poučnom stazom Leska (4,2 km)  i vidjeli smo ljepotu prirode. Vodič je bio zabavan i tri ipo sata su brzo prošla. Bili smo ponosni jer smo znali da je dva dana prije našeg dolaska ris Doru pušten u prirodu i da je u jednom danu prešao čak 40 km.

Iako je medvjed opasan, dovoljno je praviti buku dok se šetamo kroz šumu.

Upoznali smo mnogo vrsta biljaka: bukva, smreka, jela, lijeska, šumske jagode, potočnice, mišje uho (endemska vrsta), papučica…

Ručali smo u Delnicama i tamo smo posjetili Popovićev mlin, prvi električni mlin za žito u ovom kraju. Mlin je star 94 godine.

Prošli smo kroz Fužine i došli do spilje Vrelo. Spilja je otkrivena slučajno dok su vadili kamen za napraviti umjetno jezero Bajer. Dobila je naziv po vrelu koje je u njoj. U spilji je i zimi i ljeti uvijek osam stupnjeva. Za jedan centimetar stalaktita ili stalagmita treba sto godina kapanja.

Nakon dolaska u hotel zaigrali smo nogomet s lokalnom ekipom. Uslijedile su pripreme za šiz friz – izbor za najbolje predstavljenu frizuru s pričom. Danas smo prešli 94 km autobusom.

[OPŠIRNIJE]

Škola u prirodi - dan prvi
Dora Sardelić Maia Kraljević Kiara Ćenan Marija Favro Emil Curać Nikola Rončević Ivano Filković Nikola Silić Manuela Perdija / datum: 7. 5. 2019. 00:01

Ujutro smo se okupili u 6:30 i trajektom krenuli za Orebić. Vozili smo se preko Pelješca i popeli na autoput gdje nas je dočekala kiša i grad. U autobusu smo naučili puno toga i zapisivali u bilježnicu. Pronalazili smo gdje se nalazimo na karti. Točno u 12:20 smo ušli u NP Krka.

Imali smo sreće. Zasjalo je sunce. Uživali smo u slapovima i šetnji, učeći o kovačnici, tkalačkom stanu i kako se u staro vrijeme snagom vode prala roba.

Najvažnije od svega - hidroelektrana Jaruga druga je najstarija hidroelektrana na svijetu. Ručali smo uz  šum slapova. Ručak je bio ukusan.

Poslije ručka smo posjetili Sokolarski centar koji je ambulanta za ptice grabljivice. Upoznali smo sovu i sokola i vidjeli puno vrsta ptica. Saznali smo da sova i nije baš tako mudra, a sokol vidi miša sa udaljenosti od 8 km.

U 22 sata smo došli u hotel. Stigli smo jako kasno, zbog bure nismo mogli stalno voziti autoputom. Od Korčule do hotela napravili smo ukupno 660 kilometara.

Taman na vrijeme za pidžama party.

Balet Coppelia u Splitu
Dinko Fabris / datum: 16. 4. 2019. 12:25

I ove smo godine, kao već dugi niz godina, posjetili Hrvatsko narodno kazalište u Splitu i u rekordnom  broju učenika (ukrcanih u čak četiri autobusa)  prisustvovali baletu "Coppelia".

U petak, 22. ožujka, u dobroj atmosferi, krenuli smo u Split. Izlet je organizirala naša nastavnica iz glazbenog, Ljubica Milošević, koja već godinama nastoji na zanimljiv i edukativan način učenicima približiti operu, balet ili operetu.

Poslijepodne oko tri sata, stigli smo na našu, već tradicionalnu destinaciju i za neke "jako važan" dio puta, City Center One.

Nakon "Cityija" uputili smo se prema splitskom HNK, te se prije same izvedbe još kratko prošetali Splitom.

Balet je uz stanke sveukupno trajao negdje oko sat i pedeset minuta, s početkom u 18 sati (zato smo i stigli na ponoćni trajekt).

Za mene osobno, balet je bio predivan, a glazba je sama po sebi bila očaravajuća, svima nam je ovo bilo još jedno lijepo glazbeno iskustvo.

Kako saznajemo, ovaj balet se na splitskoj pozornici izvodi po prvi put nakon 37 godina. Praizvedba ovog baleta izvedena je 1870. godine u Parizu.

Inače, "Coppelia" je komični bijeli balet koji se temelji na priči E.T.A. Hoffmanna: Der Sandmann; sastoji se od dva čina tj. 3 slike. Ukratko o temi baleta pročitajte na stranicama HNK Split.

Glazbu koju je skladao poznati francuski skladatelj Léo Delibes kao pratnju baletu, za nas je izvrsno svirao orkestar HNK Split.

Dinko Fabris 8.b

Pozdravili smo proljeće na Naplovu
Ivan Silić / datum: 29. 3. 2019. 13:16

Učenici nižih razreda naše škole u ponedjeljak, 25. ožujka 2019. pozdravili su proljeće u park šumi Hober, na području Naplov. Cijelo jutro (od 8:30 do 11:30) učenici su proveli u igri i uživali na suncu. I učiteljice su se isto zabavile jer nije bilo nikakvih problema. S Naplova smo se vratili znojni, umorni i zadovoljni.

Ivan Silić 2.c

Cijelu fotogaleriju pogledajte ovdje.

Pozdrav proljeću u Vaji
Claudia Tarle / datum: 29. 3. 2019. 10:19

Dan kao izmišljen za terensku nastavu - Pozdrav proljeću. Bilo gdje da se okreneš sve je vrijedno divljenja. Ipak, odabir je bila Vaja, a ona kao da je baš nas čekala!

Naša učionica na otvorenom, stanište mahovine i paprati na stijenama okrenutim sjeveru, prostor za odbojku, materijal za suhozid, bacanje žabica i nezaboravan doručak - marenda, dobro, piknik na prostirkama. Svi zadovoljni i sretni - pa judi moji 'ko to može platit!

Dobro, bio je i koji šparog, ali samo smo ih gledali. smiley